QR-koder

På det sidste har QR-koder indvundet stor popularitet blandt markedsføringsfolk samt på tryksagsreklamer. QR-koder er små todimensionelle tegninger, der blandt andet kan scannes med de seneste smartphones. QR-koder blev opfundet i Japan, og blev oprindeligt benyttet i bilindustrien, hvor de blev brugt til at hjælpe avancerede samlerobotter med at skelne diverse bildele fra hinanden.

Det tog, knap så overraskende, ikke lang til inden det slog igennem i andre brancher i Japan og det øvrige Asien, og det har nu været et udbredt fænomen i Asien i en lang årrække. I løbet af de seneste år er interessen for QR-koder også nået til USA og dele af Europa, hvilket sker i takt med at salgstalene for smartphones er i kraftig stigning. Blandt andet denne kraftige stigning i salget af smartphones, viser tegn på, at det efterhånden er ved at slå igennem som et markedsføringfænomen i Danmark.

Grunden til QR-koders pludselige popularitet er, at de er så brugervenlige, og det dermed kan motivere interesserede til at scanne koden fremfor at skulle skrive en webadresse på smartphonens lille tastatur. Systemet fungere ved, at en potentiel kunde med en applikation til enten iPhone, Android eller Windows Phone, kan benytte mobiltelefonens kamera til at scanne QR-koden, der så enten kan vise en salgsfremmende tekst eller en komplet hjemmeside på telefonens skærm.

Mulighederne med QR-koder er uendelige, idet de både kan benyttes i et uendeligt antal sammenhænge, hvilket både inkludere digitale annoncer, hjemmesider, visitkort, bannere og meget mere - og der er som skabte til, at få offline og online markedsføring til at hænge sammen. Samtidig er det muligt at, ved at forsyne links i koderne med nogle ekstra tegn, at lave tracking på effekten af din offline markedsføring ved hjælp af webanalyseprogrammet Google Analytics.

template joomla 1.7

Fionia WEB | CVR: 18925346 | Tlf.: +45 6441 7700 |  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  |  skype: fioniaweb